سرمایه گذاری در بورس

کانالهای سرمایه گذاری در بورس چند دسته هستند؟

سرمایه گذاری در بورس

در قرن هفدهم کمپانی هند شرقی هلند 100 ها کشتی را به خدمت گرفت تا به تجارت طلا ،

چینی ، ادویه و ابریشم در کل دنیا بپردازد.

اما اداره این حجم از فعالیت‌ها ارزون نبود .

این شرکت برای تامین مالی سفرهای پر هزینه اش به افراد عادی روی آورد.

این افراد می تونستن پولشان را برای پشتیبانی از سفرهای کمپانی به ازای سهمی از سود کشتیها سرمایه‌ گذاری کنند.

این کار به کمپانی امکان داد تا بتوانند،

از پس هزینه‌ های سفر های بزرگتر هم برمی آید که در نتیجه سود خودشان و سرمایه‌گذاران رو بالا ببرد.

کمپانی هند شرقی هلند با فروش این سهام ها در قهوه‌ خانه‌ ها ناخواسته اولین بازار سهام را افتتاح کرد.

از آن زمان شرکت ها برای پشتیبانی از کسب و

کارشان به تامین مالی از طریق سرمایه گذاران می پردازد و امروز مدارس ، حرفه ها و

حتی کانال‌ های تلویزیونی فعالیتهاشون را صرف شناساندن بازار بورس میکنند.

کانالهای سرمایه گذاری در بورس چند دسته هستند؟

اما بازار بورس  خیلی پیچیده‌تر از بازار بورس اولیه است.

پس شرکتها سرمایه‌ گذاران چطور از این بازار استفاده می‌کنند .

فرض کنیم یک شرکت تولید قهوه تصمیم میگیره که وارد بازار شود.

اول شرکت خودشو برای سرمایه گذاران بزرگ تبلیغ می کند.

اگر آنها نظر مساعدی نسبت به شرکت داشته باشند در سرمایه‌گذاری قدم پیش میگذارند و

سپس عرضه اولیه سهام یا به صورت مختصر IPO اسپانسر میشوند.

این کار شرکت را وارد بازار رسمی میکنه جایی که هر شرکتی شخصی که فکر می کند یک کسب و کار میتواند پر سود باشه سهامش رو میخرد.

خرید سهام باعث میشه تا سرمایه‌ گذاران مالک بخشی از کسب و کار شوند.

کانالهای سرمایه گذاری در بورس چند دسته هستند؟

سرمایه‌ گذاری اونها به شرکت کمک میکنه تا رشد پیدا کنه و

همین طور که شرکت موفق تر میشه خریداری بیشتری ممکن جذب پتانسیل‌ های شرکت شوند و

به خرید سهام اقدام کنند.

با افزایش تقاضای سهام قیمت سهام هم بالا میره و

در نتیجه هزینه خریداری آینده بیشتر میشه شرکت افزایش سود به تامین مالی فعالیت های جدید کمک میکنه و

همچنین ارزش کلی بازار و با نشان دادن تعداد افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری روی ایده اونها هستند بالا میبرد.

با این حال اگر به دلایلی یه شرکت سود آور به نظر نرسد همین روند به شکل معکوس اتفاق میافتد.

اگر سرمایه‌ گذاران فکر کنند ارزش سهام در حال سقوط است،

سهامشون رو به امید کسب سود می فروشن قبل از اینکه شرکت ارزش بیشتری را از دست بدهد.

با فروش سهام و کاهش تقاضا برای او قیمت سهام افت میکنه و

به همراه اول ارزش بازار شرکت هم سقوط کند.

کانالهای سرمایه گذاری در بورس چند دسته هستند؟

این اتفاق میتونه باعث ضرر های بزرگ برای سرمایه‌گذاران بشه مگر اینکه شرکت دوباره شروع به سودآوری کنه.

این الاکلنگ عرضه و تقاضا تحت تاثیر چندین عامل قرار دارد.

شرکت‌ها به طور اجتناب ناپذیر تحت تاثیر نیروهای بازار قرار دارند.

نیروهایی از قبیل نوسان قیمت مواد اولیه تحولات تکنولوژی تولید و تغییرات هزینه نیروی کار،

سرمایه گذاران ممکنه نگران تغییر در رهبری تبلیغات سوء ،

عوامل بزرگترین به سیاست‌ها و قوانین جدید تجاری هم باشند و

مطمئناً خیلی از سرمایه‌ گذاران به راحتی آماده فروش سهام ارزشمندشان هستند،

تا علایق شخصی شون رو دنبال کنند.

همه این متغیرها باعث نوسانات هر روزه در بازار می شه که می تونه روند موفقیت شرکت‌ها صعودی یا نزولی کند.

در بازار بورس از دست دادن ارزش معمولا مساوی با از دست دادن سرمایه گذار و در نتیجه از دست دادن ارزش واقعی.

اعتماد افراد به بازار قدرت رخ دادن هر اتفاقی از رونق اقتصادی گرفته تا بحران مالی را دارد و

این متغیر غیرقابل ردیابی دلیلی است که خیلی از متخصصین سرمایه گذاری بلند مدت قابل اعتماد رو نسبت به درآمدزایی

سریع توصیه میکنند.

کانالهای سرمایه گذاری

بازار بورس فقط برای افراد پولدار و

ثروتمند نیست با ظهور اینترنت سرمایه گذاران معمولی می‌توانند ،

به همان روش های سرمایه گذاران بزرگ اقدام به خرید سهام کنند و

هرچه افراد بیشتری درباره این سیستم پیچیده آگاهی کسب کند آن ها هم میتونن خرید و فروش سهام بپردازند.

از کسب و کارهایی که بهشون باور دارن پشتیبانی کنند و

اهداف مالی خودشان را دنبال کنند در این شرایط اولین گام سرمایه گذاری است.

مقاله های مرتبط با اقتصاد

چی کم داری |بورس به چه معناستبهترین سود | چه سهامی بخریم تا سود کنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *